02166912678
تهران.میدان توحید.خیابان توحید.خیابان طوسی.پلاک 63.واحد 4

پیام دبیر اجرایی کنگره

پیام دبیر اجرایی کنگره

                                  به نام خداوندِ جان‌آفرین        حکیمِ سخن‌درزبان‌آفرین

                                  خداوند بخشنده دستگیر      کریم خطابخش پوزش‌پذیر

با عرض سلام و تحیات،

     هر ساله کنگره‌ها و رویدادهای علمی زمینه‌های مناسبی را فراهم می‌کنند تا تبادل یافته‌‌های جدید علمی، دانش پزشکی و اطلاعات به روز دنیا ما بین پزشکان، متخصصین و دانشجویان حوزه سلامت صورت پذیرد. خداوند بلند مرتبه را شاکریم که امسال نیز به سان سال‌های گذشته فرصتی برای برگزاری هشتمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی مورخ 4 تا 6 بهمن ماه 1402 در هتل المپیک تهران فراهم گردیده است. کنگره‌ها و همایش‌ها این امکان را فراهم می‌آورند که با حضور پیش کسوت‌های با تجربه، مسائل و مطالب علمی و موضوعات قابل بحث به شکل سخنرانی‌، پنل‌های تخصصی و همفکری، مطرح شده و در این میان متخصصان و سایر همکاران بتوانند از این مطالب و هم اندیشی‌ها به اندوخته‌ها و تجربیات خود بیفزایند.

سرطان نوعی بیماری است که بار مالی بسیار شدیدی به جامعه تحمیل می‌کند. امروزه متاسفانه سرطان در جامعه زنان بسیار شایع شده است. باید بپذیریم که اگر زن به عنوان ستون خانواده به سرطان سینه که شایع‌ترین سرطان در میان زنان ایران و سایر کشورهای جهان می‌باشد، مبتلا شود، ابتدا خانواده و بعد جامعه باید هزینه زیادی در ابعاد روانی و اقتصادی پرداخت نماید. این هزینه‌ها شامل مخارج مستقیم درمانی و غیردرمانی بیماری و داروها و خدمات غیر درمانی می‌باشد که در تمامی موارد اختلاف چشمگیری بین هزینه این بیماری با سایر بیماری‌ها وجود دارد. به همین منظور برای پیشگیری از سرطان باید از علائم آن آگاه بود. همچنین بهتر است کشورها  در سیاست‌های پزشکی خود به سمت اطلاع رسانی، غربالگری و پیشگیری بیماری سرطان، گام بردارند.

در پایان سخن فرصت را غنیمت می‌شمارم تا کمال تشکر خود را از پیگیری و زحمات اعضاء محترم هیات مدیره انجمن رادیوانکولوژی ایران، علی الخصوص کمیته علمی و اجرایی کنگره که با همکاری ارزشمند خود به برگزاری هر چه بهتر این رویداد کمک نموده‌اند، داشته باشم. همچنین بر خود لازم می‌دانم با ذکر نام از جناب آقایان دکتر یاشا مخدومی رئیس انجمن و دکتر علی قنبری مطلق دبیر انجمن، صمیمانه قدردانی نمایم که هر ساله با برگزاری کنگره محرک ایجاد فضایی برای ترویج هر چه بیشتر علم پزشکی در بین سخنرانان، ارائه دهندگان مقالات و مستمعین کنگره می‌شوند.

                                                                                                    دکتر شراره یزدانفر

                                                                                                     دبیر اجرایی کنگره

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *